Αναθαρρείτε! Η ιστορία επαναλαμβάνεται δίνοντάς μας ακόμη μία ευκαιρία !

 

Οι αναρτήσεις του ΙΔΕΟΚΗΠΟΥ γράφονται με  φροντίδα για να ταξιδεύουν  ελεύθερες,  ακόμη και σε άλλα ιστολόγια, αρκεί η μεταφορά τους  να γίνεται με αναφορά του ιστολογίου προέλευσης, ώστε οι αναγνώστες να διατηρούν την δυνατότητα να διαβάσουν άλλες συναφείς αναρτήσεις, όπου  λάθη και αστοχίες διορθώνονται.

@Καρολίνα Λ. Αννίνου

Αναθαρρείτε! Η ιστορία επαναλαμβάνεται

                                               όταν δεν μαθαίνουμε τίποτα από την πείρα εκείνων που την έζησαν, δίνοντάς μας ακόμη μια ευκαιρία!

 Χαρακτηριστικό ιστορικό γεγονός υπήρξε η άκρως ατιμωτική συνθήκη μεταξύ Σπάρτης και Περσίας. Την διαπραγματεύτηκε ο Ανταλκίδας ως αντιπρόσωπος της Σπάρτης και ξανακέρδισε την υποστήριξη του Μεγάλου Βασιλέα Αρταξέρξη Β’, ο οποίος υπαγόρευσε τους όρους. Η συνθήκη που έθεσε την Ελλάδα υπό την Περσική κυριαρχία, ονομάσθηκε «Βασίλειος Ειρήνη». [1]

Το έργο επιβολής της ειρήνης ανέλαβαν κυρίως  οι Σπαρτιάτες χωρίς να έχουν διδαχθεί τίποτα από την πείρα τους, άσκησαν την εξουσία που ξαναπήραν με ξεδιάντροπη σκαιότητα.[2]       Οι όροι τους δυσαρέστησαν όλους αλλά υποχρεώθηκαν να τους δεχθούν. Η Ελλάδα ήταν πολιτικά χρεωκοπημένη, η λύση για την σωτηρία της ωστόσο δεν στηριζόταν στην επέμβαση ενός ξένου, αλλά στις ηθικές δυνάμεις που ξεσηκώθηκαν σε ολόκληρη την Ελλάδα! [3]

Η μεγάλη δυσαρέσκεια που προκάλεσε η επιβολή της συνθήκης του Ανταλκίδα, έργο αισχρό και ανόσιο (387 π.Χ.) πυροδότησε την αρχή της πιο σπουδαίας ειρηνευτικής κίνησης στην ελληνική ιστορία. Οδήγησε στο Πανελλήνιο συνέδριο της Κορίνθου (338 π.Χ.). Η δημιουργία της Κορινθιακής συμμαχίας συμφώνησε διατήρηση της μεταξύ τους ειρήνης και όρισε αρχηγό εναντίον των Περσών, τον Φίλιππο Β’.

Έτσι, την άκρως ατιμωτική «Βασίλειο Ειρήνη» και το χάος που ήταν αναπόφευκτο να διαρκέσει και να βλάψει τον ελληνικό κόσμο, ακολούθησε η εποχή του Μέγα Αλέξανδρου (356 -323 π.Χ).

 Η Ελλάδα του 4ου π.Χ. αιώνα ανέκαμπτε από τον καταστροφικό Πελοποννησιακό Πόλεμο και παρά την οικονομική ύφεση και τις πολιτικές αναταραχές, κατάφερε να ανορθωθεί και να αναπτυχθεί ακολουθώντας παλαιούς δρόμους. Στον αιώνα του Αριστοτέλη η επιθυμία του θείου και των μυστηρίων εξαπλωνόταν όλο και πιο έντονα, ο στοχασμός και η τέχνη που τον εκφράζει, έφτασαν στο απόγειο τους.

Του πραγματικού κόσμου επικράτησε ο ιδανικός κόσμος![4]

Το αποδεικνύει η ίδια η ιστορία την οποία διαστρέφουν και θέλουν να αλλάξουν.

 Οι Έλληνες ήταν ακόμη ένας μεγάλος δημιουργικός λαός. Η ευστροφία και το φιλελεύ-θερο πνεύμα τους που όλο και απλώνονταν, και που θα μπορούσαν περισσότερο παρά ποτέ να λύσουν το πρόβλημα της ενότητας, συγκρινόταν μόνο με την υπέροχη σωματική τους ζωτικότητα και την μαχητική ενεργητικότητα που ήταν αποταμιευμένη στις αγρο-τικές περιοχές της Ελλάδας… 

 Δυνατή ψυχή και η δύναμη του νου, «δύναμη της θέλησης»!

Οι αρχαίοι πυρ ονόμαζαν γενικά την ενέργεια, η βασική αδιαμόρφωτη ενέργεια,[5] ζωτική ενέργεια της ψυχής -ζωογόνος δύναμη η οποία ενεργοποιεί τον στοχασμό που είναι η δύναμη του νου.[6]

 Η δύναμη, the force στο Star War αντικατέστησε τον διακτινισμό –μεταφορά ύλης στο Star Trek, τότε έλεγαν ότι βρίσκεται στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας και μάλλον δεν θα συμβεί ποτέ. Συνέβη όμως, να μάθουμε ότι η ύλη είναι ενέργεια -πυρ και όσα αντιλαμβανόμαστε ως υλική πραγματικότητα είναι εικόνα που δημιουργείται με ηλεκτρομαγνητικό τρόπο.[7]   

Η ψυχή στοχάζεται τις νοητές μορφές του Νου με φαντάσματα -εικόνες.[8]

Η έλλειψη στοχασμού είναι αδυναμία, σκοτάδι άγνοιας, η κόλαση που κάποιοι δημι-ουργούν για να εξουσιάσουν προσπαθώντας να κρύψουν την αλήθεια, η αιτία που εξοβέλισαν τις κλασσικές «ανθρωπιστικές επιστήμες», την γλώσσα που είναι ο στοχασ-μός ο ίδιος, την ταυτότητα που είναι ψυχολογική ανάγκη, την ανθρώπινη και κοινωνική αξιοπρέπεια! [9]

Διότι στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης (Industry 4.0), της Ελλάδας 2.0, ανήσυχο, ερευνητικό πνεύμα δεν χρειάζεται, γίνεται τροχοπέδη, ξεβολεύει και αποπρο-σανατολίζει από τους στόχους της «βιώσιμης» κοινωνικής, περιβαλλοντολογικής και οικονομικής «ανάπτυξης» (Ατζέντα 2030)! Η «επιστημονική» έρευνα είναι προνόμιο ειδικού σκοπού των «ειδικών»!

 Ορθογυρίζοντας τις έννοιες, είμαστε σε θέση να πούμε ότι ο στοχασμός δημιουργεί ύλη -εικόνες που υλοποιούνται, και ο ιδεατός κόσμος μπορεί να γίνει ο πραγματικός!


Γίνεται! αρκεί, να συντονισθούμε στον ρυθμό του Σύμπαντος, στο μήκος κύματος των αρχαίων που
δεν είναι το δικό μας, διότι δεν έχουμε την δεκτικότητα που χρειάζεται για να αφουγκραστούμε τους ψιθυριστούς φθόγγους της αρχαίας εσωτερικής φωνής.[10]

 Δεκτικότητα που είχε ο Αλέξανδρος «υπερασπιστής των ανθρώπων»!

[…] σκοπός της εκστρατείας του ήταν να ενώσει όλους τους ανθρώπους με δεσμά ειρήνης, ομόνοιας και αμοιβαίας επικοινωνίας. Και το ότι έβαλε στο νου του κάτι τέτοιο δείχνει ότι ήταν αληθινός  φιλόσοφος.[11]  

Ήταν φιλοπονώτατος «φίλος του μόχθου», διότι μόνο ο δύσκολος δρόμος της επίπονης προσπάθειας μπορεί να οδηγήσει στην επίγνωση και γνώση του Εαυτού, προϋπόθεση για να επιτύχει τους στόχους του.

Η επίγνωση  διεύρυνε την σκέψη του, το έκανε οξύτατο - οξύνου (ευφυή), ανδρειότατο - με θάρρος της γνώμης του και οξύθυμο –ζωηρή μεταβολή διάθεσης. Και επειδή είχε επίγνωση μπορούσε να διακρίνει το σωστό, όταν ακόμα δεν είχε στοιχεία, αλλά και να βγάζει συμπεράσματα από τα γεγονότα που παρατηρούσε![12]

Ήταν εγκρατής και είχε μέτρο, δηλαδή γνώριζε τα όρια του και η λογική τον οδηγούσε με ευκολία σ’ αυτό που έπρεπε, η σύνεση του ήταν εμφανής από όταν ήταν παιδί, και η φιλοτιμία του έδειχνε το σοβαρό και μεγαλόψυχο φρόνημα του. 

Ήταν φιλοτιμότατος  «φίλος της τιμής», αξιοπρέπειας, ευγένειας,  αρχών και αξιών και φιλοκινδυνότατος «φίλος της περιπέτειας», ριψοκίνδυνος διότι ήταν προσηλωμένος στο θείο, του θείου επιμελέστατος, έτσι από τις εργασίες του δεν τον απομάκρυνε ούτε το κρασί, ούτε ο ύπνος, ούτε κάποιο παιγνίδι, γάμος ή θέαμα.

Δάσκαλος του ο Αριστοτέλης του ενέπνευσε το φιλιατρεν –κλίση προς την ιατρική και εκτός από τον ηθικό και πολιτικό λόγο, του δίδαξε τις μυστικές, πιο βαθιές ακροαματικές διδασκαλίες,[13] «λόγους» που άκουαν μόνο όσοι συμμετείχαν! Τα «Μετά τα φυσικά» είναι «λόγοι» που εκδόθηκαν ως υπόδειγμα για πεπαιδευμένους, δηλαδή για εκείνους τους είχαν ακούσει, οι μόνοι που θα μπορούσαν να τους κατανοήσουν!!!

 Ο Αλέξανδρος για την φιλοσοφία είχε έμφυτο ζήλο και πόθο,[14] έμαθε ολόκληρη την Ασία να διαβάζει Όμηρο. Ήταν αληθινός φιλόσοφος,[15] χωρίς διόλου να υστερεί σ’ ότι του έμαθε ο Φίλιππος για τον πόλεμο, υπήρξε εξαίρετος στρατηγόςσεβόταν ιδιαίτερα τις συνθήκες και ήταν αδιάφθορος·[16]  

Η Αθηνά Σοφία του Νου ονομάσθηκε Παλλάς από το πάλλω, τον παλμό του Σύμπαντος, και ο πόλεμος είναι ο παλμός της ζωής, κίνηση ζωογόνος εξισορρόπησης θετικών και αρνητικών δυνάμεων, καθημερινή εσωτερική πάλη του ανθρώπου. Η Αθηνά και ο Άρης είναι θεοί της τέχνης του πολέμου διότι όλα με πόλεμο οδηγούνται σε αρμονία!

Ο πόλεμος οδηγεί στην φιλία.

Οι Πυθαγόριοι φιλία ονόμαζαν την τριάδα, είναι και νους, και αιτία καλής συμβουλής, νόηση και γνώση που κάνει πιο πλούσια την σκέψη!

Είναι κατάσταση της ψυχής, η φύση του Θεού συνυφασμένη με αγάπη, κατανόηση και εμπιστοσύνη, και φυσική δύναμη που ενώνει στοιχεία και κινήσεις που διαφωνούν.

Φίλος του Εγώ (personaggio) είναι ο Εαυτός (persona)!

Όμοια ένας φίλος είναι απίστευτα πολύτιμος, είναι ο καθρέφτης του Εαυτού μας, anam cara «φίλη ψυχή», «αδελφή ψυχή»!

 Στην παρατήρηση και το άκουσμα, φως και ήχος, βρίσκεται το μυστήριο της κατανόησης, της αφοβίας και ανδρείας, της σωφροσύνης και μεγαλοψυχίας!

Με την παρατήρηση -αυξημένη συγκέντρωση,[17] ο άνθρωπος μπαίνει σε «κατάσταση ροής»[18] και τότε ο χρόνος σταματά, το θνητό Εγώ εξαφανίζεται και μένει ο αθάνατος Εαυτός, το αδύνατο γίνεται δυνατό και ο άνθρωπος Ήρωας.  

Αυτή η άλλη διάσταση είναι «παράλληλη πραγματικότητα», αφού για τους άλλους τίποτα δεν αλλάζει. Αλλάζει μόνο η συνειδησιακή κατάσταση του παρατηρητή, αποκτά επίγνωση, κατανοεί πλήρως εκείνο που παρατηρεί.

 Αν «… οι Ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες» οφείλεται στο χαρακτηριστικό των Ελλήνων που αγνοείται, την φυσική τους δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τον Σύμπαν, να βλέπουν οράματα[19] και να αφουγκράζονται την εσωτερική φωνή.

Αγνοείται επιμελώς διότι είναι οικονομικά ασύμφορη!

 Αναθαρρείτε!!! Ο ιδανικός κόσμος μπορεί να γίνει πραγματικότητα δωρεάν, αν θέλουμε!

                                  

 

 

 

 

 

 



[1] Δρ Άρης Πετάσης «Ζούμε ξανά την Ανταλκίδειο Ειρήνη», militaire.gr

[2] Botsford & Robinson, Αρχαία Ελληνική Ιστορία, Μ.Ι.Ε.Τ., Αθήνα 1979. // Σπ. Λάμπρου, Ιστορία της Ελλάδος, εκδ. Δημιουργία/Λ. Λ. Χαρίσης, 1998. \\ Pierre Lévêque, La civiltà greca,  Einaudi, 1970.

[3] Botsford & Robinson, ό.π.

[4] Botsford & Robinson, ό.π.

[5] όλες οι διαφορετικές ενέργειες μάλλον στην πραγματικότητα είναι μία ενέργεια, η βασική ενέργεια, η δύναμη, θεωρία «ενοποιημένου πεδίου». Άρθρο «Το Ενεργειακό Πλέγμα Της Γης και ο Μυστικός Πόλεμος για τον Έλεγχο του», Άγγελος Αριβάνης, Ελληνοαμερικάνος Ωκεανολόγος και Οικοβιολόγος, σύμβουλος Ωκεανολογικών Ερευνών, το άρθρο έγραψε στο San Francisco τον Απρίλιο 2005 και αναρτήθηκε από Terrapapers // 22 Δεκεμβρίου 2012 // Top Articles, μετά τα φυσικά. // «Ανθρώπινος Βιοϋπολογιστής και Τεχνητή Νοημοσύνη Η είσοδος στην  4η Βιομηχανική Επανάσταση», Δρ Μάνος Δανέζης, αστροφυσικός, στο «Patras Science Festival, 2019» την Τετάρτη 8 Μαΐου 2019 στο «Royal Theater» Πάτρα.

[6] Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια, 1178b – 1179a.

[7] Μάνος Δανέζης, «Η σκέψη δημιουργεί ύλη», διάλεξη στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο 2017, https://www.youtube.com/watch?v=KQv-ZReveL4 // Στρ. Θεοδοσίου & Μάμος Δανέζης, Στα ίχνη του Ι.Χ.Θ.Υ.Σ, εκδ. Δίαυλος, 2000 μ.Χ.

[8] Φάσμα, οτιδήποτε φαίνεται. Αριστοτέλης, «περί ψυχής», 431a, b, […]. Τ μν εδη τ νοητικν ν τος φαντάσμασι νοε, κα ς ν κείνοις ρισται ατ τ διωκτν κα φευκτόν, κα κτς τς ασθήσεως, ταν π τν φαντασμάτων , κινεται·

[9] Άγγελος Τερζάκης, Αφιέρωμα στην τραγική Μούσα, Οι εκδόσεις των Φίλων, Αθήνα, 1989.

[10] Άγγελος Τερζάκης, ό.π.

[11] Πλούταρχος, Ηθικά, (τ. Α΄), «περί του Αλεξάνδρου τύχης ή αρετής», 328d κ. π., μτφ., σχλ., Π. Ρώτας & Α. Κατσούρος, εκδ. Ζαχαρόπουλος [χ.χ.].

[12] Αρριανός, Αλεξάνδρου Ανάβασις, Ζ’, 28 κ.π., μτφ., σχλ. ομάδα Κάκτου, εκδ. Κάκτος, 1992.

[13] Πλούταρχος, Βίοι παράλληλοι, «Αλέξανδρος», 7, μτφ., σχλ. ομάδα Κάκτου, εκδ. Κάκτος, 1972

[14]Πλούταρχος, Βίοι παράλληλοι, «Αλέξανδρος», 8, ο.π. 

[15] Πλούταρχος, Ηθικά, (τ. Α΄), «περί του Αλεξάνδρου τύχης ή αρετής», 327e & 328d κ. π., μτφ., σχλ., Π. Ρώτας & Α. Κατσούρος, εκδ. Ζαχαρόπουλος [χ.χ.].

[16] Αρριανός, ό.π., Ζ’ 28.

[17] σιωπηλή παρατήρηση με τεταμένες τις αισθήσεις, χωρίς επίκριση ή ταύτιση, επιτυγχάνει την πλήρη συνείδηση αυτού που παρατηρείται.

[18]Flow state, ο επιστημονικός όρος είναι Δημιουργική Διαδραστικότητα-Creative Interactivity – Μ. Καφάτος, 2017. // Yiannakis Andrew 2004.// Csikszentmihakyi Mihaly, Fiume (Rijeka) 1934, πρώην Προϊστάμενος Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Chicago και Τμήματος Κοινωνιολογίας και Ανθρωπολογίας στο Lake Forest College.

[19] Carl Kerenyi, Ελευσίς, μτφ. Ελ. Παπαδοπούλου, εκδ. Ιάμβλιχος, 1999.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις