Αναθαρρείτε! Η ιστορία επαναλαμβάνεται δίνοντάς μας ακόμη μία ευκαιρία !
Οι αναρτήσεις του ΙΔΕΟΚΗΠΟΥ γράφονται με φροντίδα για να ταξιδεύουν ελεύθερες,
ακόμη και σε άλλα ιστολόγια, αρκεί η μεταφορά τους να γίνεται με αναφορά του ιστολογίου
προέλευσης, ώστε οι αναγνώστες να διατηρούν την δυνατότητα να διαβάσουν άλλες
συναφείς αναρτήσεις, όπου λάθη και
αστοχίες διορθώνονται.
@Καρολίνα Λ. Αννίνου
Αναθαρρείτε! Η ιστορία επαναλαμβάνεται…
όταν
δεν μαθαίνουμε τίποτα από την πείρα εκείνων που την έζησαν, δίνοντάς μας ακόμη μια ευκαιρία!
Το έργο επιβολής της ειρήνης ανέλαβαν κυρίως οι Σπαρτιάτες χωρίς να έχουν διδαχθεί τίποτα
από την πείρα τους, άσκησαν την εξουσία
που ξαναπήραν με ξεδιάντροπη σκαιότητα.[2] Οι όροι
τους δυσαρέστησαν όλους αλλά υποχρεώθηκαν να τους δεχθούν. Η Ελλάδα ήταν πολιτικά χρεωκοπημένη, η λύση για την σωτηρία της ωστόσο δεν στηριζόταν στην επέμβαση ενός ξένου,
αλλά στις ηθικές δυνάμεις που ξεσηκώθηκαν σε ολόκληρη την Ελλάδα! [3]
Η
μεγάλη δυσαρέσκεια που προκάλεσε η επιβολή της συνθήκης του Ανταλκίδα, έργο αισχρό και ανόσιο (387 π.Χ.) πυροδότησε την αρχή της πιο σπουδαίας ειρηνευτικής
κίνησης στην ελληνική ιστορία. Οδήγησε στο Πανελλήνιο συνέδριο της Κορίνθου (338 π.Χ.). Η δημιουργία της
Κορινθιακής συμμαχίας συμφώνησε διατήρηση της μεταξύ τους ειρήνης και όρισε
αρχηγό εναντίον των Περσών, τον Φίλιππο Β’.
Έτσι,
την άκρως ατιμωτική «Βασίλειο Ειρήνη»
και το χάος που ήταν αναπόφευκτο να διαρκέσει και να βλάψει τον ελληνικό κόσμο,
ακολούθησε η εποχή του Μέγα Αλέξανδρου (356 -323 π.Χ).
Του πραγματικού
κόσμου επικράτησε ο ιδανικός κόσμος![4]
Το
αποδεικνύει η ίδια η ιστορία την οποία διαστρέφουν και θέλουν να αλλάξουν.
Οι αρχαίοι πυρ ονόμαζαν γενικά την ενέργεια, η βασική αδιαμόρφωτη ενέργεια,[5] ζωτική
ενέργεια της ψυχής -ζωογόνος δύναμη η οποία
ενεργοποιεί τον στοχασμό που είναι η δύναμη
του νου.[6]
Η ψυχή στοχάζεται τις νοητές μορφές του Νου με φαντάσματα -εικόνες.[8]
Η έλλειψη στοχασμού
είναι αδυναμία, σκοτάδι άγνοιας, η κόλαση που κάποιοι δημι-ουργούν για να
εξουσιάσουν προσπαθώντας να κρύψουν την αλήθεια, η αιτία που εξοβέλισαν τις
κλασσικές «ανθρωπιστικές επιστήμες», την γλώσσα
που είναι ο στοχασ-μός
ο ίδιος, την ταυτότητα
που είναι ψυχολογική ανάγκη, την
ανθρώπινη και κοινωνική αξιοπρέπεια!
[9]
Διότι
στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης (Industry 4.0), της Ελλάδας 2.0, ανήσυχο, ερευνητικό
πνεύμα δεν χρειάζεται, γίνεται τροχοπέδη, ξεβολεύει και αποπρο-σανατολίζει από
τους στόχους της «βιώσιμης» κοινωνικής, περιβαλλοντολογικής και οικονομικής
«ανάπτυξης» (Ατζέντα 2030)! Η «επιστημονική» έρευνα είναι προνόμιο ειδικού
σκοπού των «ειδικών»!
Γίνεται! αρκεί, να συντονισθούμε στον ρυθμό του
Σύμπαντος, στο μήκος κύματος των αρχαίων που
δεν είναι το δικό μας, διότι δεν έχουμε την δεκτικότητα που χρειάζεται για να
αφουγκραστούμε τους
ψιθυριστούς
φθόγγους
της
αρχαίας
εσωτερικής φωνής.[10]
Ήταν φιλοπονώτατος «φίλος του μόχθου», διότι μόνο ο
δύσκολος δρόμος της επίπονης προσπάθειας μπορεί να οδηγήσει στην επίγνωση
και γνώση του Εαυτού, προϋπόθεση για να επιτύχει τους στόχους του.
Η επίγνωση
διεύρυνε την σκέψη του, το έκανε οξύτατο - οξύνου (ευφυή), ανδρειότατο - με θάρρος της γνώμης του
και οξύθυμο –ζωηρή μεταβολή διάθεσης.
Και επειδή είχε επίγνωση μπορούσε να
διακρίνει το σωστό, όταν ακόμα δεν είχε στοιχεία, αλλά και να βγάζει
συμπεράσματα από τα γεγονότα που παρατηρούσε![12]
Ήταν
εγκρατής και είχε μέτρο, δηλαδή
γνώριζε τα όρια του και η λογική τον οδηγούσε με ευκολία σ’ αυτό που έπρεπε, η σύνεση του ήταν εμφανής
από όταν ήταν παιδί, και η φιλοτιμία του έδειχνε το
σοβαρό και μεγαλόψυχο φρόνημα του.
Ήταν
φιλοτιμότατος «φίλος της τιμής», αξιοπρέπειας, ευγένειας, αρχών και αξιών και φιλοκινδυνότατος «φίλος της
περιπέτειας», ριψοκίνδυνος διότι ήταν προσηλωμένος στο θείο, του θείου
επιμελέστατος, έτσι από τις
εργασίες του δεν τον απομάκρυνε ούτε το κρασί, ούτε ο ύπνος, ούτε κάποιο
παιγνίδι, γάμος ή θέαμα.
Δάσκαλος
του ο Αριστοτέλης του ενέπνευσε το φιλιατρεῖν –κλίση
προς την ιατρική και εκτός από τον ηθικό
και πολιτικό λόγο, του δίδαξε τις μυστικές, πιο βαθιές ακροαματικές διδασκαλίες,[13] «λόγους»
που άκουαν μόνο όσοι συμμετείχαν! Τα «Μετά τα φυσικά» είναι «λόγοι» που εκδόθηκαν
ως υπόδειγμα για πεπαιδευμένους, δηλαδή
για εκείνους τους είχαν ακούσει, οι μόνοι
που θα μπορούσαν να τους κατανοήσουν!!!
Ο Αλέξανδρος για την φιλοσοφία είχε έμφυτο ζήλο και πόθο,[14] έμαθε ολόκληρη την Ασία να διαβάζει Όμηρο. Ήταν αληθινός φιλόσοφος,[15] χωρίς διόλου να υστερεί σ’ ότι του έμαθε ο Φίλιππος για τον πόλεμο, υπήρξε εξαίρετος στρατηγός… σεβόταν ιδιαίτερα τις συνθήκες και ήταν αδιάφθορος·[16]
Η Αθηνά Σοφία του Νου ονομάσθηκε Παλλάς από το πάλλω, τον παλμό του Σύμπαντος, και ο πόλεμος είναι ο παλμός της ζωής, κίνηση ζωογόνος εξισορρόπησης θετικών και αρνητικών δυνάμεων, καθημερινή εσωτερική πάλη του ανθρώπου. Η Αθηνά και ο Άρης είναι θεοί της τέχνης του πολέμου διότι όλα με πόλεμο οδηγούνται σε αρμονία!
Ο πόλεμος οδηγεί στην φιλία.
Οι Πυθαγόριοι φιλία
ονόμαζαν την τριάδα, είναι και νους,
και αιτία καλής συμβουλής, νόηση και γνώση που κάνει πιο
πλούσια την σκέψη!
Είναι κατάσταση της ψυχής, η φύση του Θεού συνυφασμένη
με αγάπη, κατανόηση και εμπιστοσύνη, και φυσική δύναμη που ενώνει στοιχεία και
κινήσεις που διαφωνούν.
Φίλος του Εγώ (personaggio) είναι ο Εαυτός
(persona)!
Όμοια ένας φίλος είναι απίστευτα πολύτιμος, είναι ο καθρέφτης
του Εαυτού μας, anam cara «φίλη ψυχή», «αδελφή
ψυχή»!
Με την παρατήρηση -αυξημένη συγκέντρωση,[17] ο
άνθρωπος μπαίνει σε «κατάσταση ροής»[18] και τότε ο
χρόνος σταματά, το θνητό Εγώ εξαφανίζεται και μένει ο αθάνατος Εαυτός, το
αδύνατο γίνεται δυνατό και ο άνθρωπος Ήρωας.
Αυτή η άλλη διάσταση είναι «παράλληλη πραγματικότητα»,
αφού για τους άλλους τίποτα δεν αλλάζει. Αλλάζει μόνο η συνειδησιακή κατάσταση
του παρατηρητή, αποκτά επίγνωση, κατανοεί πλήρως εκείνο που
παρατηρεί.
Αν «… οι Ήρωες πολεμούν σαν Έλληνες» οφείλεται στο χαρακτηριστικό των Ελλήνων που αγνοείται, την φυσική τους δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τον Σύμπαν, να βλέπουν οράματα[19] και να αφουγκράζονται την εσωτερική φωνή.
Αγνοείται
επιμελώς διότι είναι οικονομικά ασύμφορη!
[1]
Δρ Άρης Πετάσης «Ζούμε ξανά την Ανταλκίδειο Ειρήνη», militaire.gr
[2]
Botsford & Robinson, Αρχαία Ελληνική Ιστορία, Μ.Ι.Ε.Τ., Αθήνα
1979. // Σπ. Λάμπρου, Ιστορία της Ελλάδος,
εκδ. Δημιουργία/Λ. Λ. Χαρίσης, 1998. \\ Pierre Lévêque, La civiltà greca,
Einaudi,
1970.
[3] Botsford & Robinson, ό.π.
[4] Botsford & Robinson, ό.π.
[5] όλες οι
διαφορετικές ενέργειες μάλλον στην πραγματικότητα είναι μία ενέργεια, η βασική
ενέργεια, η δύναμη, θεωρία
«ενοποιημένου πεδίου». Άρθρο «Το Ενεργειακό Πλέγμα Της Γης και
ο Μυστικός Πόλεμος για τον Έλεγχο του», Άγγελος Αριβάνης, Ελληνοαμερικάνος Ωκεανολόγος και Οικοβιολόγος,
σύμβουλος Ωκεανολογικών Ερευνών, το άρθρο έγραψε στο San Francisco τον Απρίλιο 2005 και αναρτήθηκε από Terrapapers // 22
Δεκεμβρίου 2012 // Top Articles, μετά τα φυσικά. // «Ανθρώπινος Βιοϋπολογιστής και Τεχνητή Νοημοσύνη Η είσοδος στην
4η Βιομηχανική Επανάσταση», Δρ Μάνος Δανέζης, αστροφυσικός, στο «Patras Science Festival, 2019» την Τετάρτη 8 Μαΐου
2019 στο «Royal Theater» Πάτρα.
[6]
Αριστοτέλης, Ηθικά Νικομάχεια, 1178b – 1179a.
[7]
Μάνος Δανέζης, «Η σκέψη δημιουργεί ύλη», διάλεξη στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο 2017,
https://www.youtube.com/watch?v=KQv-ZReveL4
// Στρ. Θεοδοσίου & Μάμος Δανέζης, Στα
ίχνη του Ι.Χ.Θ.Υ.Σ, εκδ. Δίαυλος, 2000 μ.Χ.
[8] Φάσμα,
οτιδήποτε φαίνεται. Αριστοτέλης, «περί ψυχής», 431a, b, […]. Τὰ μὲν εἲδη τὸ νοητικὸν ἐν τοῖς φαντάσμασι νοεῖ, καὶ ὠς ἐν ἐκείνοις ὣρισται αὐτῷ τὸ διωκτὸν καὶ φευκτόν, καὶ ἐκτὸς τῆς αἰσθήσεως, ὃταν ἐπὶ τῶν φαντασμάτων ᾖ, κινεῖται·
[9]
Άγγελος Τερζάκης, Αφιέρωμα στην τραγική
Μούσα, Οι εκδόσεις των Φίλων, Αθήνα, 1989.
[10]
Άγγελος Τερζάκης, ό.π.
[11] Πλούταρχος, Ηθικά, (τ. Α΄), «περί του Αλεξάνδρου
τύχης ή αρετής», 328d κ. π., μτφ., σχλ., Π. Ρώτας & Α. Κατσούρος, εκδ.
Ζαχαρόπουλος [χ.χ.].
[12]
Αρριανός, Αλεξάνδρου Ανάβασις, Ζ’, 28
κ.π., μτφ., σχλ. ομάδα Κάκτου, εκδ. Κάκτος, 1992.
[13]
Πλούταρχος, Βίοι παράλληλοι,
«Αλέξανδρος», 7, μτφ., σχλ. ομάδα Κάκτου, εκδ. Κάκτος, 1972
[14]Πλούταρχος,
Βίοι παράλληλοι, «Αλέξανδρος», 8,
ο.π.
[15]
Πλούταρχος, Ηθικά, (τ. Α΄), «περί του
Αλεξάνδρου τύχης ή αρετής», 327e
& 328d κ. π., μτφ., σχλ., Π. Ρώτας & Α. Κατσούρος, εκδ. Ζαχαρόπουλος
[χ.χ.].
[16]
Αρριανός, ό.π., Ζ’ 28.
[17]
σιωπηλή παρατήρηση με τεταμένες τις αισθήσεις, χωρίς επίκριση ή ταύτιση,
επιτυγχάνει την πλήρη συνείδηση αυτού που παρατηρείται.
[18]Flow
state, ο επιστημονικός όρος είναι Δημιουργική Διαδραστικότητα-Creative
Interactivity – Μ. Καφάτος, 2017. // Yiannakis Andrew 2004.// Csikszentmihakyi
Mihaly,
Fiume (Rijeka) 1934, πρώην Προϊστάμενος Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου
του Chicago και Τμήματος Κοινωνιολογίας και Ανθρωπολογίας στο Lake Forest
College.
[19] Carl Kerenyi,
Ελευσίς, μτφ. Ελ. Παπαδοπούλου, εκδ. Ιάμβλιχος,
1999.
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου